Un nou sezon al emisiunii de dezbateri online AGORA a debutat ieri, 2 august, pe pagina de facebook Curierul de Cluj aferentă siteului CurieruldeCluj.ro.
Invitații jurnalistului clujean Tiberiu Fărcaș, au fost deputatul AUR de Cluj, Alin Coleșa și coordonatorul județean, Cristian Șipoș.
Întrebat de moderator cum i se pare situația șantierelor Clujului, inclusiv situația mult discutată în presă cu arborii scoși de pe strada Kogălniceanu și strada Universității (unde e sediul AUR) și Kogălniceanu, deputatul Coleșa a răspuns: ”noi la nivelul administrației publice locale constatăm o discrepanță mare între teorie și practică. Suntem bombardați cu tot felul de informații și politici de la nivel macroeconomic la energetic, motivate de încălzirea globală și de poluare. Dar când vine vorba de bani, ele sunt încălcate fără nici o problemă. Adică ni se spune că orașul Cluj-Napoca este un focar de căldură prin specificul clădirilor, că nu se înmagazinează căldură, și în același timp vedem cum sunt tăiați arbori vechi din zona centrală. Ni se spune că să ne lăsăm mașinile la periferie și să circulăm cu transport în comun, dar vedem cum la Sala Sporturilor Horia Demian dispar 250 de locuri de parcare. La fel ni se spune lăsați masinile, dar vedem strada Kogălniceanu că devine închisă, ca locuri de parcare, ca loc de acces, la fel si la teatrul național dispar 80-90 de locuri de parcare. Aceste decizii sunt motivate financiar, ele înseamnă anual sute de milioane de euro, pe acolo se ajunge, legate de reconversia urbană, spații pietonale…ce verde e aici, apropo de strategia verde a orașului, tai copacii, la fel pe malul Someșului, o mare de betoane care merge până în Someș, ce poate fi verde acolo, poate verzi sunt banii care se învârt în administrație”
Despre marile proiecte ale Clujului:
”Cred că este o mare diferență între Metrou și Centură. Centura trebuie să fie pe primul loc, cât timp mai este loc pentru ea, avem în PUG diferite spații în proximitate cu construcții ilegale, eu am lângă o așa situația pe care o văd zilnic. Asta e prima prioritate, pentru că costurile de construire și întreține sunt încă posibile. În ce privește metroul, nu cred în viabilitatea tehnică și economică a acestuia”.
Vezi aici întreaga emisiune: