Alexandru Corlea, vicepreședinte, Asociația Pro Infrastructură, (foto în mijloc, cu cravată) a participat, joi, 23 martie, ora 18.00, la Cluj HUB (etaj 3, magazin Central) la dezbaterea organizată de USR Cluj-Napoca despre situația Metroului și Centurii Metropolitane, proiecte majore de infrastructură sprijinite de USR prin vot în Consiliul Local. Nimeni de la Primărie nu a participat sau de la restul partidelor, doar USR și presă, fizic și online. Dezbaterea a fost transmisă și live pe pagina de facebook a USR.
Să precizăm că USR Cluj-Napoca, prin deputatul Viorel Băltărețu, care a fost și moderatorul dezbaterii, a reușit să-l convingă pe șeful de proiect al Centurii Metropolitane, Silviu Tegzeșiu, să participe. Deși asaltat efectiv de useriști cu întrebări, cinci i-a pus deodată consilierul local, inginerul Călin Groza, inginerul proiectant Tegzeșiu a fost calm, a răspuns cu voce joasă la toate întrebările din sală și a explicat punct cu punct, tehnic, care e stadiul și mai ales greutățile și provocările pe care le va întâmpina acest imens proiect de infrastructură. A precizat că e un proiect de mare complexitate și că va dura. La final el a mai spus că are încredere în profesionalismul tuturor companiilor care vor câștiga licitațiile și că vor finaliza Centura Metropolitană.

Revenind la Alexandru Corlea, acesta a atras atenția cât e de importantă activitatea Asociației Pro Infrastructură, care va monitoriza ”foarte îndeaproape, prin dronă, șantierele Metroului și Centurii. Vom monitoriza pas cu pas aceste imense șantiere care se anunță și administrația publică locală și județeană e important să fie deschisă cu societatea civilă”. Acesta a atras atenția administrației publice locale să fie sinceră cu informare populației.
”Asta e fundamental, să comunice sincer. Va fi un șantier foarte mare la Centura Metropolitană, minimum 2 ani, va fi deranj, că așa sunt șantierele. Trebuie comunicat, informată populația non stop, pas cu pas, despre aceste proiecte pentru că se va crea un disconfort populației și aceasta trebuie din timp pregătită. La fel și cei care implementează Centura Metropolitană și Metroul, trebuie să comunice deschis și prompt, dar mai ales din timp”, a spus Corlea.
Asociația Pro Infrastructură este una renumită deja pentru filmările spectaculoase cu dronapublicate în mass-media despre diferite șantiere de autostrăzi și centuri din toată țara, care arată stadiul proiectelor mari de infrastructură, ceea ce multe ori beneficiarul le vrea ascunse de ochii publicului.

Centura Metropolitană e un proiect extrem de complex, 42 de kilometri, 24 de străpungeri, viaducte, și, mai ales, expropieri….. Valoarea proiectului este de peste 2 miliarde de euro. Până acum au fost scoase la licitație trei tronsoane dar unul important, Florești-Gilău nu a fost, nu au fost găsiți bani, acesta ar costa 400 milioane de euro. chiar primarul Boc a informat. Sunt acum licitați 1 miliard de euro, trei tronsoane, a anunțat primarul Boc acum o lună. Pentru administrația PNL-UDMR din Cluj cele două proiecte dar și trenul metropolitan, căzut pe planul trei, sunt proiecte fundamentale, de supraviețuire politică, dar multă societate civilă prezentă ieri la dezbatere și o parte din USR ( în special consilierul județean Adela Dehenes, 2 consilieri locali, unul de la Apahida, altul de la Florești) sunt foarte sceptici că Primăria are expertiza, personalul și forța de a implementa în următorii ani aceste proiecte de amploare care vor shimba fața municipiului Cluj-Napoca și nu numai.
Dezbaterea a durat exact…3 ore.




