Clujenii obișnuiți să ia mese rapide în incinta fast food-urilor din malluri ar trebui să se gândească de două ori înainte să transforme acest obicei într-o rutină care să înlocuiască cu totul masa gătită acasă. Deși oferă gustări rapide, aceste restaurante sunt notorii pentru condițiile insalubre în care mâncarea este preparată, iar această realitate incomodă este confirmată acum și de ultimul control realizat de ANPC în incinta Iulius Mall, în urma căruia a „plouat” cu amenzi.
Concret, agenții de la Protecția Consumatorului au realizat o inspecție „surpriză” în data de 2 octombrie, găsind o serie de probleme atât de severe încât 5 restaurante au fost închise temporar!
ANPC a găsit următoarele nereguli, aplicând totodată sancțiuni care se apropie de 300.000 lei:
– folosirea unor vitrine neigienizate, pentru depozitarea produselor și preparatelor, cu praf în exces, rugină, mucegai și chedere neigienizate, cu mucegai
– pavimentul aferent camerelor frigorifice – insalubru, neigienizat de o perioada mare de timp
– comercializraea unor produse cu data limită de consum depășită
– depozitarea direct pe paviment a legumelor și fructelor, apelor minerale, băuturilor răcoritoare
– folosirea unor coșuri/tomberoane de reziduuri fără capace
– lipsa verificării metrologice a mijloace de masură, utilizarea mijloacelor de măsură neomologate
– comercializarea unor produse cu ambalaje deteriorate,
– lipsa traducerii informațiilor în limba română, pe etichete
– lipsa afișării prețului/unitate de măsură, precum și a monedei
– folosirea unor frigidere cu grătare cu rugină în exces
– nerespectarea temperaturii de depozitare a produselor (vitrina caldă respectiv min 60° C, si vitrină rece respectiv 2-8° C)
– nerespectarea temperaturii de depozitare a produselor de patiserie
– utilizarea vitrinelor frigorifice aferente băuturilor răcoritoare pentru depozitarea preparatelor alimentare
– prezența insectelor în blocurile alimentare
– neefectuarea operațiunilor de dezinfecție, dezinsecția și deratizare
– comercializarea unor legume și fructe modificate organoleptic
– prezența penajului la produsele din carne de pasăre
– diferențe între cantitatea netă declaratăfață de cea cântărită, ceea ce constituie o practică comercială înșelătoare.
Update:
Într-un comunicat transmis de către reprezentații celor de la Iullius Mall la scurt timp după eneviment, sunt prezentate următoarele:
„Avem certitudinea că toate dispoziţiile şi recomandările Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului vor fi implementate în cel mai scurt timp de către operatorii în
cauză, conform rezultatelor controlului efectuat pe 2 octombrie 2023. În acest sens,managementul Iulius Mall acordă tot suportul necesar.
În acest moment, nu avem niciun operator cu activitatea suspendată.
Administraţia Iulius Mall Cluj implementează constant acţiuni de optimizare a activităţii, în special pe direcţia sanitară, atât pentru zonele comune, cât şi împreună cu operatorii.
Demersurile sunt în completarea respectării normelor sanitare şi de igienă prevăzute de legislaţia în vigoare. Astfel, realizăm operaţiuni de dezinsecţie, dezinfecţie și deratizare cu o
frecvenţă sporită, de două ori pe lună în zona de food court, incluzând spaţiile operatorilor, sala de mese, grupurile sanitare din proximitate și alte spaţii comune. De asemenea, zilnic,
după finalizarea programului, în zona food court se efectuează operaţiuni complete de curăţenie și degresare, atât în spaţiile închiriate, cât și pe cele comune.
Cu toate aceste eforturi constante, sunt factori independenţi de activitatea Iulius Mall care pot genera neconformităţi.
Îi asigurăm pe clienţii noştri că vom gestiona cu maximă responsabilitate situaţia, preocuparea principală fiind asigurarea calităţii serviciilor oferite.”